Українська література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 5-го классу складено
відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література:
5-9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун,
О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). - К., 2013 (зі змінами,
затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Обов’язкова
кількість видів контролю
І семестр
|
ІІ семестр
|
|
Контрольні роботи у формі:
|
2
|
3
|
• контрольного класного твору;
|
-
|
1
|
• інших завдань (тестів, відповідей
|
2
|
2
|
на запитання тощо)
|
||
Уроки мовленнєвого розвитку*
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
*У кожному семестрі обов’язковим
є проведення двох уроків мовленнєвого розвитку: усного й письмового. Умовне позначення
у таблиці - (у+п).
Орієнтовні
види контрольних робіт:
• тест;
• відповіді на запитання;
• контрольний літературний диктант;
• анкета головного героя;
• комбінована контрольна робота тощо;
• письмові контрольні твори.
Орієнтовні
види робіт із розвитку мовлення:
• складання оповідання (казки) за
прислів’ям;
• добір прислів’їв, крилатих виразів,
фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору;
• введення власних описів в інтер’єр,
портрет, пейзаж у прочитаний твір;
• усний переказ оповідання, епізоду твору;
• твір-характеристика персонажа;
• написання асоціативного етюду, викликаного
певним художнім образом;
• написання вітального слова на честь
літературного героя, автора тощо;
• твір-опис за картиною;
• складання тез літературно-критичної статті
(параграфа підручника);
• підготовка проекту (з можливим використанням
мультимедійних технологій) – індивідуального чи колективного - з метою
представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;
• складання анкети головного героя, цитатних
характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
• написання реферату;
• ідейно-художній аналіз поетичного чи прозового
твору;
• написання листа авторові улюбленої книжки;
І семестр
|
• інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію
уривка твору) тощо.
13
|
Зміст казки
«Фарбований Лис». Особливості літературної казки,
її відмінність від народної. Головні та другорядні персонажі.
ТЛ: літературна казка.
|
||
14
|
Образ
Лиса, риси його характеру.
ТЛ: мова автора і мова персонажів,
прозова мова.
|
||
15
|
Позакласне читання.
Література рідного краю.Ознайомлення
з творчістю письменників-земляків.
|
||
16
|
Василь
Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці
«Хуха-Моховинка».
|
||
17
|
Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського
фольклору. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності казкових істот.
ТЛ: портрет.
|
||
18
|
Василь
Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. Казка
«Цар Плаксій та Лоскотон».
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети.
|
||
19
|
Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична і
оптимістична), риси характеру героїв.
|
||
20
|
Проблематика казки. Казкова історія і сучасне життя.
|
||
21
|
Виразне читання. Конкурс
на найкращого декламатора уривків казки «Цар Плаксій та Лоскотон», які найбільше сподобалися.
|
||
22
|
Галина Малик.
Коротко про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» - повість-казка сучасної дитячої письменниці.
ТЛ:
повість-казка(повторення).
|
||
23
|
Жанрово-композиційна своєрідність повісті. Елементи незвичайного в творі.
|
||
24
|
Символіка країни Недоладії та її мешканців.
Морально-етичні проблеми в казці.
|
||
25-26
|
Характеристика
образів повісті-казки. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому.
|
||
27
|
Із народної мудрості. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту й
форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя,
про природу та її явища, про рослин, тварин).
ТЛ: загадка,
метафора.
|
||
28
|
Прислів’я та
приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях та приказках.
Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.
|
ТЛ: прислів’я, приказка.
|
|||
29
|
РМ №2.Складання оповідання (казки) за прислів’ям(письмово).
|
||
30
|
Контрольна робота №2 .Літературні казки. Загадки.
Прислів’я (тест).
|
||
31
|
|||
32
|
Повторення та узагальнення вивченого.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар