неділя, 2 вересня 2018 р.

українська література 5 клас


Українська література
(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 5-го классу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П.Бондар, О.М.Івасюк, С.А.Кочерга, Л.І.Кавун, О.І.Неживий, Н.В.Михайлова, Р.В.Мовчан (керівник групи). - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Обов’язкова кількість видів контролю

І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
2
3
• контрольного класного твору;
-
1
• інших завдань (тестів, відповідей
2
2
на запитання тощо)


Уроки мовленнєвого розвитку*
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки позакласного читання
2
2
Уроки виразного читання
1
1
Перевірка зошитів
4
5
*У кожному семестрі обов’язковим є проведення двох уроків мовленнєвого розвитку: усного й письмового. Умовне позначення у таблиці - (у+п).
Орієнтовні види  контрольних робіт:
      тест;
      відповіді на запитання;
      контрольний літературний диктант;
      анкета головного героя;
      комбінована контрольна робота тощо;
      письмові контрольні твори.
Орієнтовні види робіт із розвитку мовлення:
      складання оповідання (казки) за прислів’ям;
      добір прислів’їв, крилатих виразів, фразеологічних зворотів, що виражають головну ідею твору;
      введення власних описів в інтер’єр, портрет, пейзаж у прочитаний твір;
      усний переказ оповідання, епізоду твору;
      твір-характеристика персонажа;
      написання асоціативного етюду, викликаного певним художнім образом;
      написання вітального слова на честь літературного героя, автора тощо;
      твір-опис за картиною;
      складання тез літературно-критичної статті (параграфа підручника);
      підготовка проекту (з можливим використанням мультимедійних технологій) – індивідуального чи колективного - з метою представлення життєвого і творчого шляху, естетичних уподобань письменника тощо;
      складання анкети головного героя, цитатних характеристик, конспекту, рецензії, анотації;
      написання реферату;
      ідейно-художній аналіз поетичного чи прозового твору;
      написання листа авторові улюбленої книжки;
І семестр
Пор.
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки
1

Вступ. Слово в житті людини. Образне слово – першоелемент літератури. Художня література як мистецтво слова. Види мистецтва.

Світ фантазії та мудрості
2-4

Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Міфи й легенди українців. Первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки. Добро і зло, роль їх у житті. «Про зоряний Віз», «Чому пес живе коло людини?», «Берегиня» (за С. Плачиндою), «Дажбог», «Неопалима купина» (за Є. Шморгуном), «Як виникли Карпати», «Чому в морі є перли і мушлі» (5 творів на вибір учителя).
ТЛ: фольклор, міф, легенда (повторення).

5

Народні перекази. «Прийом у запорожці». Звичаї та традиції запорозьких козаків.
ТЛ: переказ.

6

Позакласне читання. Народні перекази: «Звідки пішло прізвище Богдана Хмельницького», «Як Сірко переміг татар», «Олекса Довбуш».

7

Народні казки, тематика їх, різновиди, побудова. Казка «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв’язок із міфами.
ТЛ: народна казка, тема.

8

«Про правду і кривду» або «Мудра дівчина» (на вибір учителя).Яскравий національний колорит казки. Народне уявлення про добро і зло в казці.

9

«Ох» або «Летючий корабель» (на вибір учителя). Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне в казках.
ТЛ: гіпербола.

10

РМ №1. Конкурс на найкращу інсценізацію уривків казок.

11

Контрольна робота №1. Вступ. Міфи, легенди, перекази українців. Народні казки(літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання).

12

Літературні казки. Іван Франко. Дитинство письменника. І. Франко - казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»).

      інсценізація твору (конкурс на кращу інсценізацію уривка твору) тощо.

13

Зміст казки «Фарбований Лис». Особливості літературної казки,
її відмінність від народної. Головні та другорядні персонажі.
ТЛ: літературна казка.

14

Образ Лиса, риси його характеру.
ТЛ: мова автора і мова персонажів, прозова мова.

15

Позакласне читання. Література рідного краю.Ознайомлення з творчістю письменників-земляків.

16

Василь Королів-Старий. Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка».

17

Образи фантастичних істот, створені уявою автора на основі українського фольклору. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності казкових істот.
ТЛ: портрет.

18

Василь Симоненко. Цікаві сторінки з життя митця. Казка «Цар Плаксій та Лоскотон».
ТЛ: віршована мова (рима, строфа, ритм), порівняння, епітети.

19

Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона (песимістична і оптимістична), риси характеру героїв.

20

Проблематика казки. Казкова історія і сучасне життя.

21

Виразне читання. Конкурс на найкращого декламатора уривків казки «Цар Плаксій та Лоскотон», які найбільше сподобалися.

22

Галина Малик. Коротко про письменницю. «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» - повість-казка сучасної дитячої письменниці.
ТЛ: повість-казка(повторення).

23

Жанрово-композиційна своєрідність повісті. Елементи незвичайного в творі.

24

Символіка країни Недоладії та її мешканців. Морально-етичні проблеми в казці.

25-26

Характеристика образів повісті-казки. Особливості мови твору, роль діалогів у ньому.

27

Із народної мудрості. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту й форми загадок. Види загадок (про людей, їхнє життя, про природу та її явища, про рослин, тварин).
ТЛ: загадка, метафора.

28

Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та оцінка його в прислів’ях та приказках. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.




ТЛ: прислів’я, приказка.

29

РМ №2.Складання оповідання (казки) за прислів’ям(письмово).

30

Контрольна робота №2 .Літературні казки. Загадки.
Прислів’я (тест).

31



32

Повторення та узагальнення вивченого.



Немає коментарів:

Дописати коментар