6-А клас
Українська мова
(140
год, 4 год на тиждень)
Календарно-тематичне
планування для 6-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх
навчальних закладів. Українська мова: 5-9 класи / Г.Т.Шелехова, М.І.Пентилюк,
В.І.Новосьолова, Т.Д.Гнаткович, Н.Б.Коржова, А.С.Пономаренко,
К.В.Таранік-Ткачук. - К., 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від
07. 06. 2017 р.)
Підручник: Заболотний О.В., Заболотний В.В..Українська
мова. Підручник для 6-го класу загальноосвітніх навчальних закладів. –
К.:Генеза, 2014
Фронтальні види
контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
II семестр
|
Перевірка мовної теми
|
4
|
4
|
Письмо:
|
|
|
переказ
|
1
|
1
|
твір
|
-
|
1
|
Правопис:
|
|
|
диктант
|
1
|
1
|
Індивідуальні види контрольних робіт
Говоріння: діалог
|
1
|
-
|
усний переказ
|
1
|
-
|
усний твір
|
-
|
1
|
читання вголос
|
-
|
1
|
Мовленнєва змістова лінія – 23 год.
І семестр
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
Вступ
|
|||
1
|
|
Краса і багатство української мови.
|
|
2
|
|
РМ №1. Види мовленнєвої діяльності (повторення й поглиблення
вивченого).
Загальне уявлення про ситуацію спілкування та її складники: адресант мовлення
(той, хто говорить або пише), адресат мовлення (той, до кого спрямоване
мовлення), тема та основна думка висловлення, мета й місце спілкування (практично).
|
|
Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого
|
|||
3
|
|
Словосполучення й речення.
Головні члени речення. Просте речення.
|
|
4
|
|
Звертання, вставні слова, однорідні члени речення в простому реченні.
Складання листа до осені з використанням риторичних звертань та однорідних
членів речення (письмово).
|
|
5
|
|
РМ № 2. Повторення вивченого про стилі й типи мовлення.
Аудіювання текстів діалогічного й монологічного характеру, у яких поєднано
різні типи мовлення (розповідь, опис, елементи роздуму).
|
|
6
|
|
Складне
речення. Розділові знаки в складному реченні.
|
|
7
|
|
Пряма мова. Діалог.
Основні орфограми та пунктограми
(за
вибором учителя).
|
|
8
|
|
Контрольний диктант.
|
|
9
|
|
РМ № 3. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру
відповідно до запропонованої ситуації спілкування (вітання, знайомство й
представлення, пропозиція допомоги людині, що опинилася в скрутній ситуації).
Складання й розігрування діалогу відповідно до ситуації спілкування,
пов’язаної з обміном думками, життєвим досвідом учнів щодо безпеки
спілкування телефоном та в мережі Інтернет.
Складання
й розігрування діалогів (телефонних розмов), що передбачають уникання
небажаного й небезпечного спілкування, протистояння маніпулятивним впливам.
|
|
Лексикологія
|
|||
10
|
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені
(іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник
іншомовних слів.
|
|
11
|
|
Лексична помилка (тавтологія, калькування, вживання слів у
невластивих значеннях тощо) та умовне позначення її (практично). Редагування речень і текстів, у яких допущено лексичні помилки.
|
|
12
13
|
|
Написання слів, що ввійшли в українську мову з інших мов (слова
іншомовного походження): букви и, і. Правопис знака м’якшення у словах
іншомовного походження.
|
|
14
|
|
РМ №4. Повторення вивченого про
текст, його основні ознаки, особливості будови тексту, використання мовних
засобів зв’язку між його частинами. Основні джерела матеріалу для твору (практично).
|
|
15
16
|
|
Правопис апострофа у словах іншомовного походження. Подвоєння букв у
загальних і власних назвах іншомовного походження. Добирання українських
відповідників до вжитих у реченнях (текстах) іншомовних слів.
|
|
17
|
|
РМ № 5. Складний план прослуханого або прочитаного тексту;
простий план власного висловлення. Будова елементарного роздуму.
|
|
18
|
|
Активна
й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми),
неологізми.
|
|
19
|
|
Групи
слів за вживанням: загальновживані й стилістично забарвлені слова, діалектні
слова.
|
|
20
|
|
Професійні
слова й терміни, просторічні слова.
|
|
21
|
|
Узагальнення
й систематизація вивченого з теми «
Лексикологія».
|
|
22
|
|
Контрольна
робота №1. Лексикологія (тест).
|
|
Фразеологія
|
|||
23
|
|
Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне
значення.
|
|
24
|
|
Джерела українських
фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником.
|
|
25
|
|
РМ № 6.
Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами
роздуму.
|
|
26
|
|
Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як
різновиди фразеологізмів.
|
|
27
|
|
РМ № 7.
Письмовий твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і
вражень у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому я пишаюся своїм
товаришем», «Який вчинок можна вважати героїчним», «У яких вчинках
виявляється людська шляхетність») з використанням фразеологізмів.
|
|
28
|
|
Фразеологізми в ролі
членів речення.
|
|
29
|
|
Редагування речень і
текстів, у яких неправильно вжито фразеологізми.
|
|
30
|
|
РМ № 8. Аналіз письмового твору.
|
|
31
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми
«Фразеологія».
|
|
32
|
|
Контрольна
робота № 2. Фразеологія (тест).
|
|
Словотвір. Орфографія
|
|||
33
|
|
Змінювання і творення слів. Твірне слово.
|
|
34
|
|
Основні способи словотворення: префіксальний,
суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного
слова префіксів, суфіксів і закінчення), складання основ (або слів),
абревіатури, перехід слів з однієї частини мови в іншу.
|
|
35
|
|
Словотвірний ланцюжок. Словотвірний розбір слова.
|
|
36
|
|
Зміни приголосних при
творенні слів: іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників на -ський,
-цький; буквосполученням -чн- (-шн-). Створення оповідання про віртуальну
мандрівку Україною з використанням іменників, утворених від поданих
прикметників (наприклад: полтавський
- Полтавщина; вінницький - Вінниччина та ін.).
|
|
37
38
|
|
Зміни приголосних при творенні відносних прикметників
із суфіксами -ськ-, -цьк-, -зьк- та іменників із суфіксами -ств(о), -зтв(о),
-цтв(о).
|
|
39
|
|
Складні слова. Сполучні о, е в складних словах.
|
|
40
|
|
Творення складноскорочених слів, правопис складноскорочених
слів.
|
|
41
42
|
|
Правопис складних слів разом і через дефіс, написання
слів з пів-.
|
|
43
|
|
Узагальнення й систематизація вивченого з теми
«Словотвір. Орфографія».
|
|
44
|
|
Контрольна
робота № 3. Словотвір. Орфографія (тест).
|
|
Іменник
|
|||
45
|
|
Повторення вивченого
про самостійні частини мови в попередніх класах. Загальна характеристика
частин мови. Граматична помилка, умовне позначення її (практично).
|
|
46
|
|
Іменник як частина
мови: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.
|
|
47
|
|
РМ № 9. Будова опису приміщення.
|
|
48
|
|
Іменники загальні й
власні, конкретні та абстрактні (повторення
й поглиблення). Велика буква та
лапки у власних назвах. Складання інформаційного допису до шкільної газети
або шкільного веб-сайта про подію з життя класу з використанням іменників -
власних назв (імен і прізвищ однокласників, географічних назв і т. ін.).
|
|
49
|
|
Збірні іменники. Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.
|
|
50
51
|
|
РМ № 10. РМ № 11. Контрольний письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.
|
|
52
|
|
Число іменників (повторення). Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини.
|
|
53
|
|
Відмінки іменників.
Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку.
|
|
54
|
|
РМ № 12.
Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в
художньому стилі. Визначення ролі іменників в описі приміщення.
|
|
55
|
|
Відмінювання іменників. Поділ іменників на відміни й
групи.
|
|
56
|
|
Відмінювання іменників І відміни.
|
|
57
|
|
Відмінювання
іменників І відміни.
|
|
58
|
|
Відмінювання
іменників ІІ відміни.
|
|
59
|
|
Особливості
відмінювання іменників чоловічого роду в родовому відмінку.
|
|
60
|
|
Букви -а (-я), -у
(-ю) в закінченнях іменників чоловічого роду II відміни.
|
|
61
|
|
Відмінювання іменників ІІІ відміни.
|
|
62
|
|
Відмінювання іменників IV відміни.
|
|
63
|
|
Контрольна
робота № 4. Іменник (І частина) (тест).
|
|
64
|
|
Повторення та узагальнення вивченого.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар