неділя, 2 вересня 2018 р.

Складне речення


1. Синонімічним до простого речення “У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху” є складнопідрядне речення.
А У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, щоб особистість могла досягти успіху.
Б У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, адже це свідчить про досягнення особистісю успіху.
В У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне, оскільки так особистіть досягне успіху.
Г У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.
Д У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно, тому що так особистість може досягти успіху.

2. Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
1 складнопідрядне      2 безсполучникове     3 складне з різними видами зв’язку     4 складносурядне
А Мільярди перлин мерехтіли на всьому, випромінюючи маленькі сонця, розсипаючи спектри на лапатім листі дубів і ліщини.
Б Тихо-мирно спала зграя лебедина, і даремно лебідь звав, будив її.
В Стоять жоржини мокрі-мокрі, сплять діамантові жуки, під грушею у дикій моркві до ранку ходять їжаки.
Г Коли з дерев, сумно кружляючи, падало жовтогаряче листя, повернувся додому Оксен.
Д Ти з’явилась мені – і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ.

3. Доберіть приклад до кожного виду складного речення.
1 складносурядне        
2 складнопідрядне      
3 безсполучникове   
4 зі сполучниковим і безсполучниковим зв’язком

А Буря втрамбовувала сніг, іти було набагато легше.     
Б У грудях несвідомо й непомітно заповнювало всі кутки прекрасне.
В Ось і річка, що має чотири броди, ось і принишкле село з корогвами тополь.
Г На хуторі повільно вмирає день і гасне перестигла бронза пшениць.
Д Догоряє липневий день, палахкотить на білих стінах собору, що вигнався в небо.

4. Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче …» додати
А… мов пізньої похмурої осені.      
Б… бо сильний вітер їх щодуху підганяв.  
В… неначе накочувалися величезні хвилі.
Г… так що треба очікувати грозу.       
Д… щоб пролитися рясним дощем.

5. Складнопідрядне речення з підрядним причини утвориться, якщо до частини "На вікна в моїй кімнаті повісили жалюзі,.." додати
А і тепер стало дуже затишно.       
Б незважаючи на їхню вартість.    
В дарма що темного кольору.
Г бо було незручно читати.    
Д щоб було затишно та красиво.

6. Приєднайте до частини "Парламентарі неодмінно ухвалять це рішення..." запропоновані варіанти та з'ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення
1 ...завчасно провівши тривалі консультації у фракціях.       
2 ...потім же все залежатиме від професійних дій уряду.
3 ...як у сесійні залі оголосять початок пленарного засідання.   
4 ...але доручать Кабінетові Міністрів розробити програму дій.
Тип речення
А просте з однорідними членами         
Б просте з відокремленим членом       
В складнопідрядне
Г складносурядне       
Д складне безсполучникове

7. Установіть відповідність між характеристикою речення та прикладом.
1 складнопідрядне реченню                        2 складносурядне речення    
3 складне безсполучникове речення          4 складне речення з різними видами зв’язку
А Сонце блищить і горить, гаї зеленіють, садки зацвітають.  
Б Ти до мене прийшла не із казки чи сну, і здалося мені, що стрічаю весну.
В Погода стояла тепла й сонячна, так що шибки на вікнах аж миготіли.  
Г Небо вже геть розмерзлося, і тепер його було видно наскрізь.
Д Тонуть у золоті принадні простори і закликають усе в степу до спокою.

8. Установіть відповідність між видом підрядного речення та фрагментом складного речення.
1 означальне           2 з’ясувальне         3 допустова          4 наслідку
А Ще не прийшла весна, хоч ...    Б Як гарно тут восени, коли ...        В Було тихо, так що ...
Г Повела стежка в поле, де ...       Д Я не маю наміру розповідати, що ...

9. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Земля не може жити без сонця ...» вибрати
А і води, цих першооснов життя.         Б а людина - без щастя.                            В як квітка без води.
Г тому що усе живе загине.                   Д яке яскраво світить високо в небі.

10. Складнопідрядним з підрядним причини є речення
А Коли ідеш ранковим полем, то грають бризки від роси.     
Б Ніч була довга, думалося, що ніколи вже сонце не зійде.
В Люблю людей землі своєї, бо й я землі своєї вірний син.   
Г День такий, що жалітися грішно на невдачі, нестачі, біду.
Д Здалося, що якийсь чарівник, як у казці, позолотив дерева.

11. Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «На початку травня ми поїхали до Криму …» додати
А незважаючи на погану погоду.       Б щоб відвідати ботанічний сад.         В тому що були вихідні дні.
Г через задушливі дні в Києві.            Д так що відпочинок був цікавий.

12. Доберіть приклад до кожного типу речення.
1 складнопідрядне      
2 складноcурядне    
3 складне безсполучникове      
4 складне з різними видами зв’язку
А Люби музику — вона облагороджує твої думки і почуття.    
Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина — знанням.
В Що в пісні співається, те в житті збувається.    
Г Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.
Д Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі.

13. Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати
А оскільки вчора була сильна хуртовина.     
Б хоча надворі вже була рання весна.    
В ніби лежала товста пухова перина.
Г тому що не була розчищена від заметів.      
Д так що не можна було доїхати до міста.

14. Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини «На цих вихідних ми обов’язково поїдемо до Києва…» додати
А незважаючи на люті морози.       
Б якщо купимо квитки на потяг.     
В бо вже скучили за рідним містом.
Г так що обов’язково відвідаємо Поділ.      
Д щоб краще дізнатися історію столиці.

15. Приєднайте до частини «Хмари вкрили весь небосхил…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення речення
1… і рясна злива не забарилася.     
2… та й зависли над принишклим містом.
3… навіть клаптика світлого не лишилося.     
4… дарма що недавно вигрівало сонце.
А просте з відокремленими членами       
Б просте з однорідними членами       
В складнопідрядне
Г складносурядне        
Д складне безсполучникове

16. З’ясуйте, який вид підрядного відповідає кожному фрагментові складного речення. 
1 Щоб гарно жити, …          2 Мені здалося, що…       3 .., могли б запам’ятати.     4 Я чула пісню, що…
А означальне       Б мети      В з’ясувальне          Г умови           Д часу

17. Визначте, який вид підрядного відповідає кожному фрагментові складного речення.
1 з’ясувальне        2 означальне       3 допустове      4 наслідкове
А Це був такий день, що ...      
Б Там, де …, листя було прозоре.     
В Погода стояла сонячна, так що ...
Г Упав додолу перший лист, хоча …      
Д Здавалося хлопцю, що ...

18. Приєднайте до частини «Лелеки повернулися до рідного гнізда…» запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
1 … як заструменіли весняні ручаї.      2 … і заходилися його лагодити.
3 … і враз ожила простора садиба.       4 … перелетівши сині моря.
А просте з відокремленими членами        
Б просте з однорідними членами       
В складнопідрядне
Г складносурядне        
Д складне безсполучникове

19. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Опівдні насунулися хмари...» обрати
А заступивши темрявою небо.      
Б і зависли над молодими садами.     
В які змусили все живе зачаїтися.
Г і ринула стоголоса злива.       
Д пішов густий літній дощ.

20. Спонукальним є речення
А Жінки втомились бути непрекрасними.      
Б За правду, браття, єднаймось щиро.     
В Весна прийшла, та якось несподівано!
Г Шматок землі, ти звешся Україною.     
Д Дрібнота буть не годна ворогами.

21. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові.
1 … понад усе хотіли, щоб …                     2 … зайшов до магазину, щоб …
3 … дуже сподобалася книга, що її …       4 … настільки досвідчена, що …
А означальне        Б з’ясувальне        В умови       Г мети        Д ступеня та способу дії

22. Складнопідрядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Спадала безмісячна ніч...» обрати
А якось журливо ставало на душі.      
Б неначе занурюючи все в темряву.     
В однак на ґанку ще точилася розмова.
Г так що все птаство затихло.      
Д насувався лячний присмерк.

23. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Ще виблискують кришталеві роси...» обрати
А і випромінюють веселковий розмай.       
Б милуючи око веселим сяйвом.    
В але сонце вже осяяло виднокрай.
Г бо тільки займається на день.      
Д ранок холодить оксамитові трави.

24. З’ясуйте, який вид підрядного речення відповідає кожному фрагментові складного речення.
1 …минуло п’ять хвилин, як…        2 …тішать око півонії, що їх…     3 …цікаво слухати про те, як…        4 …її пісня лилася, як …
А означальне        Б з’ясувальне        В часу       Г порівняльне      Д умови

25. Простим є речення
А По діброві вітер виє, гуляє по полю, край дороги гне тополю до самого долу.
Б На узліссі і галявині зеленіє перший ряст і цвітуть проліски та сон-трава.
В Шелестить пожовкле листя, по діброві гуляють хмари.
Г Пам’ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати.

26. Поширеним є речення
А Хай кожен із вас заспіває.       
Б Гостям весело.   
В Дідусь буде відпочивати.
Г Хлопець виявився не ликом шитий.      
Д Край неба жеврів.

27. Визначте вид підрядного речення
1 з’ясувальне          2 обставинне умови          3 обставинне причини        4 обставинне допустове
А Мені завжди здавалося, що в Греції навіть статуї теплі.   
Б Тому веселиками звуться журавлі, що прилітають до веселої землі.
В Якби Данило був маляром, то змалював би дівчину із сонцем на плечі.
Г Нехай будинок не дуже затишний, та теплішого в них немає.
Д Візерунки, що густо заповнюють тло тканини, властиві вишивкам Галичини і Буковини.

28. Визначте тип речення
1 складносурядне       2 складнопідрядне      3 безсполучникове       4 складне з різними видами зв’язку
А Ще сніг кругом, ще голі віти дуба, і не курличуть в небі журавлі.
Б З високих круч луна орлиний клекіт, лиш тихі води все стоять мовчазно.
В О, дзвени голосніш, розвивайся повніш, казко-пісне майової ночі!
Г Як вечір рожевий на землю злетить, я вийду самотній у гай.
Д Розкішно вбраний, сад густий стоїть, і ллється спів пташок дзвінкий.

29. Складним є речення
А Верби, схилившись над тихим Дінцем, розчісують коси зелені.      
Б На заході ще жевріло небо, а в степу вже заходила ніч.
В Липневий день мандрує пішки, казки нашіптує малечі.
Г Пішла дорога то маленькими сосновими лісками, то болотами, то полями.

30. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Зранку ми почали непокоїтися…» обрати
А так що настрій зіпсувався на цілий день.      Б бо кожен з нас почувався досить невпевнено.
В проте погода посприяла нам і цього разу.    Г й обговорювати можливі перешкоди.  
Д передчуваючи серйозні ускладнення.

31. З’ясуйте вид підрядних речень у наведених прикладах
1 означальне         2 з’ясувальне       3 обставинне часу      4 обставинне умови
А Твій дух не став приниженим і плюсклим, хоч слала доля чорні килими.   
Б Ви знаєте, як липа шелестить у місячні весняні ночі?
В Бачу за морями золоті дороги, де припав до неба синьоокий степ.
Г Коли прибудеш влітку до столиці, немов на конях вилетять каштани, угору підіймаючи правиці.
Д Коли слова на порох стерті, сповідатись зорям зайво.

32. Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини «Я буду згадувати свої шкільні роки...» додати
А бо були вони щасливими.      
Б щоби ненадовго повернутися назад.      
В хоч і швидко вони промайнули.
Г доки буду топтати ряст.   
Д дарма що вони були дуже давно.

33. Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «Гості нашого міста залюбки відвідують університетський розарій...» додати
А щойно трапляється така нагода.     
Б оскільки він є найбільшим у Сімферополі.   
В щоб помилуватися рідкісними сортами троянд.
Г тому що в ньому з'явилась алея білих троянд.       
Д хоча не завжди на екскурсію мають достатньо часу.

34. Доберіть приклад до кожного типу речення
1 складнопідрядне           2 складносурядне       3 складне безсполучникове      4 складне з різними видами зв'язку
А Не бійтесь заглядати у словник: це пишний яр, а не сумне провалля.
Б Старе поволі забувається, а нового не варто порушувати.
В Треба дати зрозуміти, що світ наш не замерзає і не згасає
Г У повітрі дощ, і гречка пахне тепло, немов, розлився бурштиновий мед.
Д Осяяний сонцем, перед нами розкрився зовсім новий світ.

35. Неповним є речення
А Згаяного часу і конем не доженеш.               Б По блакитному степу вороний вітер.     
В Пахло колосом, стернями і волошками.       Г На прощання, милий брате. що сказать тобі?

37. Поширеним є речення
А Ранок був свіжим.       Б Тиша ніби скло.         В Запахло медом.       Г Став накрапати дощ.      Д Три тополі обнялися.

38. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Уранці землю притрусив легкий сніжок…» обрати
А лишивши на землі неприкриті плями.      
Б дарма що була середина жовтня.    
В а вечір видався дивовижно теплим.
Г так що вийти на футбольне поле ми не змогли.    
Д і перетворив галявину на строкатий візерунок.

39. З’ясуйте, який вид підрядного відповідає кожному фрагментові складного речення.
1 Я переконався, що …   2 ... то б не перемогли.     3 ... та він не погодився.   4 Настала та хвилина, коли...
А означальне           Б з’ясувальне           В місця          Г умови         Д допустове

40. Складносурядне речення утвориться, якщо серед варіантів продовження речення «Забілена в тумани Говерла чатує на обрії...» вибрати
А й укриває мережаною тінню все довкола.      
Б деінде промайне крилом сполохана птаха.  
В ніби роззираючись на всю Чорногору.
Г де вже займається молоденький день.     
Д та зорі тремтять у нічній прохолоді.

41. З’ясуйте, який смисловий зв’язок існує між частинами безсполучникових складних речень.
1 частини речення виражають одночасність подій        
2 друга частина виражає причину того, про що йдеться в першій
3 перша частина виражає умову, за якої можлива дія другої частини     
4 друга частина доповнює або розкриває зміст першої
А Дзвенить у зорях небо чисте, палає синім льодом шлях.     
Б Не навчив батько — не навчить і дядько.
В Далеко на сході стало червоніти небо: сонце сходило.   
Г Роса блищить на сонці — чисте срібло.
Д Мені здається: твої очі світять з вишини.

42. Непоширеним є речення
А Двоє музик продовжували грати.        
Б Комплімент повинен бути щирим.      
В А Максим вийшов сухим із води.
Г Григорію закортіло скупатися.        
Д Холод стає помітнішим і помітнішим.

43. Складним є речення
А Досвітній вогонь запали, поки ще зоря не заграла.      
Б Сідають на озера уночі натомлені в дорозі дикі гуси.
В Вітер загуляв, заблудив у полі та й пита дороги у сестри-тополі.   
Г І від щастя, а може, від горя промінь сонячний серце пропік.

44. Поширеним є речення
А Дід був ковалем.         
Б Минула тривожна ніч.       
В Хай він чекає.     
Г Осінь буде ясніти.       
Д Дві верби говорили-балакали.

45. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
1 означальне            2 з'ясувальне         3 обставинне причини         4 обставинне місця
А Сюди, де вуличка забута, приїхав по дитячі сни.      
Б Люблю, коли у вікно розкрите шумлять без­журно дерева.
В Зацвіла в долині червона калина, ніби засміялась дівчина-дитина.    
Г Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.
Д Поет не боїться від ворога смерті, бо вільная пісня не може умерти.

46. Простим є речення
А Не доля вирішує – людина творить свою долю.       
Б Було, мабуть, гарно: вночі випав сніг.
В Світло хлюпнуло по верхівках дерев, замиготіло, застрибало по кущах.    
Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється.


47. Поширеним є речення
А Три верби схилилися.       
Б Сіно було свіже, зелене, пахуче.       
В Сонце трудиться в поті чола.
Г Час минає.    
Д Хлопці накивали п’ятами.

48. До кожного типу підрядного речення доберіть відповідний приклад
1 підрядне умови        2 підрядне мети         3 підрядне місця           4 підрядне ступеня і способу дії
А Скільки хвиль у бурхливому морі, стільки співів у серці моїм.      
Б Поміркуймо, що кличе людину до творчості.
В Як не буде птахів, то і людське серце стане черствим.     
Г Де Ярило ступить – ярина виростає.
Д Я, щоб відновити в пам’яті берег дитинства, відвідав рідне село.

49. До кожного смислового відношення в безсполучниковому складному реченні, позначеному цифрою, доберіть відповідний приклад, позначений буквою
1 перше речення вказує на умову, а друге – на наслідок        
2 перше речення вказує на причину, а друге – на наслідок
3 друге речення пояснює перше        
4 друге речення вказує на причину дії в першому
А Оксані радість: мати одрізала з полотна хустку.     
Б Сохне стерня, затихають лани.   
В Защебетав соловейко – пішла луна гаєм.
Г Здалось на мить: пливе у небі срібний човен.       
Д Була б охота – знайдеться робота.

50. Простим є речення
А Далеко чути звуки, гучно линуть голоси.    
Б Ясної тихої днини кружляє над землею, сідає на обличчя павутиння.
В Пташині зграї злітають високо в небо, і від того здіймається вітер.  
Г Осінь не забарилася, бо закони природи невблаганні.

51. Поширеним є речення
А Кілька покупців почали сперечатися. 
Б Мільярди людей прагнуть жити в злагоді.    
В Хлопчаки били байдики.
Г Вистава була надзвичайна.     
Д Трава не скошена.

52. Установіть відповідність між видом підрядного речення і прикладом.
1 означальне        2 з’ясувальне       3 обставинне причини      4 обставинне місця
А Мені було байдуже, де вони отримували цю інформацію.     
Б Туди, де образи кохані, душа окрилена летить.
В Ясени, ясени, бачу вас за селом край дороги.    
Г Вогонь був таким, що в повітрі снаряди зустрічалися зі снарядами.
Д Прокинувся від того, що в хаті стало видно, як удень.

53. Позначте складносурядне речення, між частинами якого потрібно поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):
А Сині роси зблискували на травах і сонце купалось на левадах.     
Б Реве Дніпро й лани широкополі медами пахнуть.
В Десь у хлібах кричав перепел і туман стелився од річки.   
Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні.
Д Хвилина ще і схід розпише в сліпучі барви небосхил.

54. Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим):
А Ріка налітала на камінні зубці, поміж яких застряв дуб-велет, а потік спадав униз, де також стриміли камені.
Б Не зневірся, не впади у відчай: вир не вкрутить, хвиля не знесе.
В Вже вечір тіні склав у стоси, за обрій котиться курай, і дальні пахнуть сінокоси, і дальній пахне рідний край.
Г Якщо не можна вітер змалювати, прозорий вітер на ясному тлі, змалюй дуби, могутні і крислаті, котрі од вітру гнуться до землі.
Д Іду, дивлюсь: мій край, моя земля, сміються в небі золотому річки, і села, і поля.

55. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та видами їх підрядної частини:
1 У світі слів немає випадкових, хоча вони й століттями мовчать.  
2 Якщо ти усміхнешся світу, він відповість посмішкою.
3 Спинюся я і довго буду слухать, як бродить серпень по землі моїй.    
4 Скажи що-небудь, щоб я тебе побачив.
А підрядне допустове        Б підрядне умови        В підрядне з’ясувальне       Г підрядне мети      Д підрядне часу

56. Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено):
А Січ дала видатних полководців славних державних діячів Наливайка Сагайдачного Хмельницького Сірка.
Б Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія.
В Несуть пани осаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую.
Г Козацтво було озброєне вогнепальною зброєю мушкетами пістолями рушницями.
Д Іван Богун Данило Нечай Максим Кривоніс ці підручні гетьмана були відомі всім.

57. Позначте рядок, у якому всі словосполучення іменні:
А будь-що із запропонованого, вивчений напам’ять, другий день, цікава виставка
Б троє з п’яти, намальований фломастерами, квітки нагідок, чесна гра
В великі врожаї, шість днів, дехто з присутніх, розумніший від усіх   
Г пишний цвіт, руки матері, дуже сильно, знання про природу
Д День Перемоги, сказати слово, тиха пісня, чийсь голос

58. Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити тире (розділові знаки пропущено):
А Переконатися пора зробивши зло не жди добра.     
Б Одним заспокоюю себе у мене ще все попереду.
В У товаристві лад усяк тому радіє.     
Г Добре сказано Сенекою жорстокість народжується з посередності й слабкості.
Д Не повернуть минулого ніколи воно пройшло і вже здається миттю.

59. Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим):
А Демократія тим і добра, що при ній не держава руйнує людину, а людина будує державу і саму себе.
Б Пігмей бажа високим буть на зріст, порядним хоче виглядати злодій, завжди злочинець – на ділах добродій.
В Преславне українське слово звучить у серці у моїм, бо мова – хліб, а не полова: я чув її із уст батьків.
Г Шануймося, бо одна у нас усіх Україна й життя у кожного одне!
Д Ніколи я не знав, як тяжко жить без солов’я, що в пісні аж тремтить тільцем своїм маленьким.

60. Позначте речення, що відповідає такій характеристиці: складнопідрядне речення з однорідною підрядністю:
А Усіх, хто живе в Україні, має об’єднувати в суспільство українська мова, котру треба знати.
Б Скажи мені, всесильна мово, з якого джерела буття тече струмок, що зветься Слово, в ріку несмертного життя?
В Повінь добрих почуттів затоплює вчителя, коли він чує, як довірливо тулиться до нього дитина.
Г Велике діло, коли людина має чисте сумління, коли ніякі тіні не каламутять, не забруднюють душу.
Д Хоч проживи сто і двісті років, Київ пізнати повністю неможливо, бо в кожного він свій, особливий, самобутній, неповторний.

61. Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями та типами їх підрядної частини:
1 Якби мені сила та воля, жив би без горя.
2 Теплий туман слався по полю й наливав балку по самі вінця, так що дерева потопали в ньому.
3 Соборна Вкраїно, всі храми твої відбудуєм, щоб лунами дзвонів сягнути духовних вершин.
4 Україна моя починається там, де доля моя усміхається.
А підрядне умови            Б підрядне наслідку           В підрядне мети      Г підрядне місця       Д підрядне з’ясувальне

62. З’ясуйте, який вид підрядного речення можна приєднати до поданого головного.
1 Ця подія сталася саме тоді, …           2 … однак студенти склали іспит.         3 Це не та зупинка, …    4 Журналістка повідомила, …
А означальне          Б з’ясувальне        В обставинне часу        Г обставинне місця        Д обставинне допустове

63. Установіть відповідність між фрагментом складнопідрядного речення та видом його підрядної частини.
1… утомилася, так що...          2… засміялася, хоч...           3… зустрілися, щоб...      4… затрималася, тому що...
А з’ясувальна          Б обставинна причини        В обставинна мети       Г обставинна допустова        Д обставинна наслідку

64. Приєднайте до фрагмента речення «Ластівки літали понад самою землею…»запропоновані варіанти та з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
1… навіть хлопчаки їх не лякали.         2… сповіщали про наближення дощу.    
3… дарма що шуліка висів у небі.    4… і байдуже їм було до всього.
А просте з відокремленими членами         Б просте з однорідними членами       В складнопідрядне
Г складносурядне      Д складне безсполучникове



Немає коментарів:

Дописати коментар