10-Б к л а с
Українська література
(рівень стандарту)
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне
планування для 10-го класу складено відповідно до Програми для профільного
навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання.
Українська література: 10-11 класи. - Рівень стандарту / Мовчан Р. В., Молочко
С. Р., Дроздовський Д. І., Коваленко Л. Т., Фасоля А. М., Цимбалюк В. І. (Наказ
МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).
Обов’язкова
кількість видів контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні роботи у формі:
|
3
|
3
|
• контрольного класного твору;
|
1
|
1
|
• інших завдань (тестів, відповідей на
|
2
|
2
|
запитання тощо)
|
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання
|
1
|
1
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
І семестр
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст
програмового матеріалу
|
Примітки
|
1
|
|
Вступ. Реалістична українська проза. Українська
література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього
суспільства, культури, мистецтва. Новий етап національно-визвольного руху,
культурно-просвітницька діяльність «громад». Періодичні видання. Розвиток
реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Тодішні поезія, драматургія.
Особливості реалістичної прози.
|
|
2
|
|
Іван
Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української
літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І. Франко)).
|
|
3
|
|
Іван Нечуй-Левицький .«Кайдашева сім’я» - соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм
твору, актуальність проблеми батьків і дітей.
ТЛ: соціально-побутова
повість, реалізм (поглиблено).
|
|
4
|
|
Іван
Нечуй-Левицький .«Кайдашева
сім’я» . Колоритні людські
характери в повісті. Порівняльна характеристика образів твору.
|
|
5
|
|
Іван Нечуй-Левицький .«Кайдашева сім’я» . Українська
ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження
цінностей національної етики засобами комічного.
ТЛ: засоби
змалювання комічного (поглиблено).
|
|
6
|
|
РМ № 1.
Інсценізація уривків з «Кайдашевої сім’ї».
|
|
7
|
|
Панас
Мирний (П. Рудченко). Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна
характеристика творчості.
|
|
8
|
|
Панас Мирний.«Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - перший соціально-
психологічний роман в українській літературі, свідчення його можливостей у
художньому дослідженні дійсності. Співавторство з І. Біликом. Історія
написання твору.
ТЛ:
соціально-психологічний роман.
|
|
9
|
|
Панас Мирний.«Хіба ревуть воли, як ясла повні? .Широта представлення народного життя. Робота з текстом 1, 4
частин роману.
|
|
10
|
|
Панас Мирний.«Хіба ревуть воли, як ясла повні?».Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва.
|
|
11
|
|
Панас
Мирний . «Хіба ревуть воли,
як ясла повні?». Жіночі
образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.
|
|
12
|
|
РМ № 2. Творче дослідження: спільне і відмінне у
художній манері І. Нечуя-Левицького й Панаса Мирного.
|
|
13
|
|
Контрольна робота № 1. Творчість І.
Нечуя-Левицького і Панаса Мирного (розгорнуті
відповіді на запитання).
|
|
14
|
|
«Театр корифеїв». Розвиток драматургії: соціально-
побутові та історичні драми й комедії М. Старицького, М. Кропивницького,
Панаса Мирного та ін.
Від аматорських гуртків до професійного «театру
корифеїв», що став «школою життя» (І. Франко). Перші театральні трупи М.
Кропивницького та М. Старицького. Родина Тобілевичів та український театр.
Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її
межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.
|
|
15
|
|
Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич). Основне про
життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова
різноманітність творів. І. Карпенко- Карий і «театр корифеїв». Драматургічне
новаторство письменника.
|
|
16
|
|
Іван Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф
про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності,
порядності, працелюбства) становою належністю.
|
|
17
|
|
Іван Карпенко-Карий. Комедія «Мартин Боруля». Психологічна переконливість образу Мартина Борулі. Інші
персонажі твору. Значення творчості І. Карпенка-Карого.
|
|
18
|
|
Позакласне читання. І. Карпенко-Карий. «Хазяїн». Проблема
бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Проблема влади
грошей.
|
|
19
|
|
Контрольна робота №2 . Письмовий твір на тему
«Ідейно- тематичний зміст комедії І. Карпенка-Карого “Мартин Боруля”».
|
|
20
|
|
Титан духу і думки. Іван Франко - письменник, учений,
громадський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і
політичний розвиток України. Франко- перекладач, публіцист. Значення
творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної
свідомості. Творчість І. Франка в музиці.
|
|
21
|
|
Іван Франко. Лірика збірки «З вершин і низин». Загальне уявлення про
композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної
жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі
(«Сікстинська мадонна»).
ТЛ: сонет.
|
Вивчити напам’ять 1 поезію (на вибір).
|
22
|
|
Іван Франко . Франкова концепція поступу людства, вираження незламного
оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)).
ТЛ: гімн.
|
|
23
|
|
Іван Франко . Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її
композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...» Місце
любовної теми у творчості І. Франка. Життєві імпульси появи творів
(автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя,
ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.
|
|
24
|
|
Урок виразного читання.
Літературна композиція за інтимною лірикою І. Франка.
|
|
25
|
|
Іван Франко . Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки
«Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність
кохання.
ТЛ:
філософська поезія.
|
|
26
|
|
Іван Франко. Поема «Мойсей» - один із вершинних творів І. Франка.
Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її
провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до
поеми - заповіт українському народові.
ТЛ: терцини.
|
|
27
|
|
Іван
Франко. Поема «Мойсей». Алегоричність образу Мойсея.
Засоби художнього увиразнення в тексті.
|
|
28
|
|
Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання
прозаїка. Франко й український модернізм.
Новела «Сойчине крило» - жіноча доля в новітній
інтерпретації. Образ героя-адресата - уособлення боротьби між «естетикою» і
«живим чоловіком». Гуманізм новели. ТЛ: поняття про модернізм.
|
|
29
|
|
Роль І. Франка у розвитку драматургії й театру
(«Украдене щастя»). Значення творчості І. Франка, її актуальність.
|
|
30
|
|
Контрольна
робота № 3. Творчість І. Франка (тест).
|
|
31
|
|
Позакласне читання. Література рідного краю. О.Шугай. «По стерні босоніж». Морально-етичні
проблеми, порушені у творі.
|
|
32
|
|
Повторення
та узагальнення вивченого.
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар