8-Б,В класи
Українська література
(70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 8-го
класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів.
Українська література: 5-9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М.
Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан
(керівник групи). - К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від
07.06.2017 р.).
Підручник : Українська
література: підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних
закладів./Л.Т.Коваленко. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2015
Обов’язкова
кількість видів контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні роботи у формі:
|
3
|
3
|
• контрольного класного твору;
|
1
|
1
|
• інших завдань (тестів,
відповідей на
|
2
|
2
|
запитання тощо)
|
|
|
Уроки мовленнєвого розвитку
|
2 (у+п)
|
2 (у+п)
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
Уроки виразного читання
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
І семестр
Пор.
№
|
Дата
|
Зміст програмового матеріалу
|
Примітки
|
|||
Вступ
|
||||||
1
|
|
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції
художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів
(образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз
художнього твору.
ТЛ: художній образ, художній
твір (поглиблено).
|
|
|||
Усна народна творчість
|
||||||
2
|
|
Українські
історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими
нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя).
ТЛ: історичні пісні.
|
|
|||
3
|
|
Пісні
про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе,
Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце
сходить» (2
твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів- оборонців рідної
землі, створені народною уявою.
|
|
|||
4
|
|
Пісні
про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе,
Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце
сходить» (2
твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів- оборонців рідної
землі, створені народною уявою.
|
|
|||
5
|
|
РМ № 1. Усний твір узагальнювального
характеру на тему «Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в
історичних піснях».
|
|
|||
6
7
|
|
Пісні Марусі Чурай. Легендарна
поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня
популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт
встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...».
|
Вивчити
напам’ять
«Засвіт
встали
козаченьки».
|
|||
8
9
|
|
Українські народні думи. Г ероїчний епос
українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально- побутові).
Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М.
Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа.
Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична
основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.
ТЛ: думи.
|
|
|||
10
11
|
|
Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні
проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між
любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.
|
|
|||
12
|
|
Позакласне читання. Народні думи: «Самійло
Кішка», «Дума про козака Голоту».
Образи захисників рідної землі.
|
|
|||
13
|
|
Контрольна робота № 1. Письмовий твір
за розділом «Усна народна творчість».
|
|
|||
Світ
української поезії
|
||||||
14
|
|
Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-
Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України,
плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи
мої, думи мої...» (1847).
ТЛ:
філософська лірика.
|
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
|
|||
15
|
|
Тарас
Шевченко .Фольклорні мотиви
поезії «Ой три шляхи широкії».
|
||||
16
|
|
Тарас
Шевченко .Усвідомлення
власної місії поета. «Мені однаково, чи буду».
|
||||
17
|
|
Виразне читання напам’ять
творів Тараса Шевченка.
|
|
|||
18
|
|
Позакласне
читання. Література рідного краю. Тарас Шевченко і Роменщина. Роздуми поета
про власну долю й долю України.
|
|
|||
19
|
|
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила
духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і
дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в
поезії «Давня весна».
|
|
|||
20
|
|
Леся
Українка .«Хотіла б я
піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.
|
Вивчити напам’ять вірш
«Хотіла б я піснею стати...».
|
|||
21
|
|
Леся
Українка. Ліро-епічна поема «Давня казка». Ідея вільної творчості,
вільнолюбства людини.
|
|
|||
22
|
|
Леся
Українка. Ліро-епічна поема «Давня казка». Проблеми й мотиви: роль митця в
суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності
|
|
|||
23
|
|
Леся Українка. Ліро-епічна поема «Давня
казка». Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і
Бертольда.
|
|
|||
24
|
|
Контрольна
робота № 2. Т. Шевченко і Леся Українка
(літературний диктант і розгорнуті відповіді на
запитання).
|
|
|||
25
|
|
Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні,
інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий
складник життя людини (« Любіть У країну!»).
ТЛ: громадянська лірика.
|
Вивчити
напам’ять.
|
|||
26
|
|
В. Сосюра. «Васильки» - взірець
інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь (“Облітають
квіти, обриває вітер...”)».
ТЛ:
інтимна лірика, пейзажна лірика.
|
|
|||
27
|
|
Володимир Підпалий.
Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення
до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («.
Бачиш: між трав зелених...»). Багатозначність і змістова глибина художніх
образів («Зимовий етюд»).
|
|
|||
28
|
|
Василь
Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі.
Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства:
дощ» («Я уплетений...»).
ТЛ: вільний вірш, верлібр.
|
|
|||
29
|
|
Василь Голобородько . Наскрізний патріотизм, філософічність,
фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі
слова».
|
|
|||
30
|
|
РМ № 2. Написання етюду за поетичними
рядками з вивчених творів.
|
|
|||
31
|
|
Контрольна робота № 3. В. Сосюра, В.
Підпалий, В. Голобородько (тест).
|
|
|||
32
|
|
Повторення та
узагальнення вивченого.
|
|
|||
Немає коментарів:
Дописати коментар