неділя, 2 вересня 2018 р.


8-Б,В класи
Українська література
(70 год, 2 год на тиждень)

Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). - К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).

Підручник : Українська література: підручник для 8-го класу загальноосвітніх навчальних закладів./Л.Т.Коваленко. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2015

Обов’язкова кількість видів контролю


І семестр
ІІ семестр
Контрольні роботи у формі:
3
3
• контрольного класного твору;
1
1
• інших завдань (тестів, відповідей на
2
2
запитання тощо)


Уроки мовленнєвого розвитку
2 (у+п)
2 (у+п)
Уроки позакласного читання
2
2
Уроки виразного читання
1
1
Перевірка зошитів
4
5

І семестр

Пор.
Дата
Зміст програмового матеріалу
Примітки

Вступ

1

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.
ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено).


Усна народна творчість

   2

Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя).
ТЛ: історичні пісні.


  3
 

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів- оборонців рідної землі, створені народною уявою.


  4

Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів- оборонців рідної землі, створені народною уявою.


5

РМ № 1. Усний твір узагальнювального характеру на тему «Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в історичних піснях».

6
7

Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...».
Вивчити
напам’ять
«Засвіт
встали
козаченьки».
8
9

Українські народні думи. Г ероїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально- побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму.
ТЛ: думи.

10
11

Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

12

Позакласне читання. Народні думи: «Самійло Кішка», «Дума про козака Голоту». Образи захисників рідної землі.

13

Контрольна робота № 1. Письмовий твір за розділом «Усна народна творчість».

Світ української поезії
14

Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило- Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи мої, думи мої...» (1847).
ТЛ: філософська лірика.
Вивчити напам’ять одну поезію (на вибір).
15

Тарас Шевченко .Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії».
16

Тарас Шевченко .Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду».
17

Виразне читання напам’ять творів Тараса Шевченка.

 18

Позакласне читання. Література рідного краю. Тарас Шевченко і Роменщина. Роздуми поета про власну долю й долю України.

19

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії «Давня весна».

20

Леся Українка .«Хотіла б я піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні.
Вивчити напам’ять вірш «Хотіла б я піснею стати...».
21

Леся Українка. Ліро-епічна поема «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини.

 22

Леся Українка. Ліро-епічна поема «Давня казка». Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

23

Леся Українка. Ліро-епічна поема «Давня казка». Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда.

24

Контрольна робота № 2. Т. Шевченко і Леся Українка
(літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання).

25

Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини (« Любіть У країну!»).
ТЛ: громадянська лірика.
Вивчити
напам’ять.
26

В. Сосюра. «Васильки» - взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь (“Облітають квіти, обриває вітер...”)».
ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика.

27

Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («. Бачиш: між трав зелених...»). Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).

28

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений...»).
ТЛ: вільний вірш, верлібр.

29

Василь Голобородько . Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова».

30

РМ № 2. Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів.

31

Контрольна робота № 3. В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько (тест).

32

Повторення та узагальнення вивченого.




Немає коментарів:

Дописати коментар